Amin Amin
72
BLOG

Być Poetą

Amin Amin Kultura Obserwuj notkę 17

Galopujący Major właśnie odpalił fajny wiersz (Major dał nogę z salonu i niestety link nie działa). Marian Zmyślony dołożył Bursą... No to i ja mam jeden na temat.

Właściwie jest to tekst piosenki

Najpierw oryginał (wstawiłem dopiero 11.06.2010):

 

A teraz  ja:


Być Poetą

I
Być poetą, być poetą
O tym marzę noce całe
Być poetą, bo poeci
Już za życia chodzą w chwale

Być poetą, być poetą
Pióro twardsze mieć od stali
A jak komuś nie pasuje: niech się wali

Kasę zawsze móc pożyczać
Wcale się nie martwiąc zwrotem
Wierzycielem Mickiewicza
Być. A któż nie marzy o tym

Pijać meskal albo absynt
Zawsze w tłumie wielbicielek
Być poetą, Boże daj mi
Czy ja proszę o zbyt wiele

II
Być poetą jak Wisława
Kosić Noble kosić Nike
Tu rozczulać tam rozbawiać
Odą, trenem, limerykiem

Być poetą tak jak Baudelaire
I genialnym i szalonym
Czasem nawet stawiać i obalać trony

Jednym słowem serca kruszyć
Sklejać serca drugim słowem
Grzebać w tajemnicach duszy
Ustanawiać prawa nowe

Z Bogiem chwytać się za bary
Mowę duchów znać na wylot
Być poetą w każdym calu
Jak wspaniale być by było

III
Być poetą, być poetą
O tym marzę noce całe
Być poetą, bo poeci
Już za życia chodzą w chwale

Być poetą, być poetą
Pióro twardsze mieć od stali
A jak komuś nie pasuje: niech się wali

Ach nareszcie być poetą
A najczęściej o tym marzę
Kiedy wożę w taczce beton
Lub po rusztowaniach łażę

 

Amin
O mnie Amin

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura